Generalforsamling

Generalforsamling i Svanemøllehallen 29. marts 2025

Til stede: Anette A. Annette J., Annette F., Dorte, Jill,
Karina, Renee, Vaar, Arne, Leon, Shoeb

Dagsorden:

1) Valg af dirigent og referent

2) Bestyrelsens beretning for det
forløbne år

3) Forelæggelse af det
reviderede regnskab til godkendelse

4) Forelæggelse af budget til
godkendelse

5) Indkomne forslag

6) Valg af bestyrelse

7) Valg af revisor og
bestyrelsessuppleant

8) Eventuelt

 

Ad 1) GF retmæssigt indkaldt.
Annette J. valgt til dirigent og Arne til referent.

Ad 2) Vi véd endnu ikke, om der
vil være åbent i alle sommermånederne ligesom sidste år. Og i så fald om det
også gælder i weekenderne. Idrættens Hus er goldt og der er p-afgifter. Vi
forventer ikke øgede p-afgifter ved Svanemøllehallen (SVH). Lyset i Ryparkenhallen
skulle være blevet lige så blændende som i SVH. Arne tjekker. (Se også pkt. 5)

Ad 3) Årsregnskabet godkendt med
positive tilkendegivelser om råderummet til sociale arr.

Ad 4) Budget 2025 godkendt. Med
bemærkning om forventet opkrævning af skabsleje og om at prisen for vores
standardbestilling på 10 boldrør (godt og vel 2 gange årligt) er steget med 250
kr. pr. bestilling. Almen enighed om, at der er mulighed for
kontingentjustering, men at det ikke p.t. er aktuelt.

Ad 5) Jill har foreslået, at
spille-turnus ændres til 4×30 min., fordi dette skulle muliggøre større
udveksling mellem spillemakkere og modspillere og at det stadigvæk giver god
mulighed for at færdigspille kampe indenfor tidsrammen. Arne redegjorde for de
mange variable faktorer, der gør det vanskeligt/umuligt at lægge grydeklare
spilleplaner. Der var enighed om, at disciplinen mht. til fremmøde,
selvorientering om spilleplan, udmelding om singlespilsønske, klargøring,
oprydning osv. er afgørende, uanset om det er 3×40 minutter eller 4×30 min. Der
skal dog være mulighed for, at forud meldt tilmelding til begrænset spilletid
er helt ok. Der var blandt de fremmødte vel fifty-fifty mht. til de to
tidsintervaller. Vi tog dog ingen afstemninger, men besluttede at afprøve 4×30
min. – i første omgang indtil sommerferien. Spørgsmålet om hvem der kan- og
hvordan en evt. spilleplan kan udarbejdes evt. med en social bevidst
selvorganisering, der giver ligevægt mellem de to sider af nettet, er dog uløst
og må også drøftes videre i bestyrelsen (inkl. Jesper E’s forslag.)

Ad 6) Leon genvalgt og Anette A.
nyvalgt for en 2-års periode. Ann. J., Karina og Arne har 1 år tilbage.

Ad 7) Jesper E. fortsætter som
revisor. Thomas har indvilget i at fortsætte som bestyrelse suppleant.

Ad 8) Den årlige sommerfest er af
bestyrelsen fastsat til lørdag den 21. juni. Karina er primus motor, men alle
er velkomne til at byde ind i et festudvalg med arbejdskraft og/eller ideer.

 

ATZ 1. april 2025

 

 

 

 

Referat af Ram og Hops generalforsamling den 23. marts, 2024

Til stede: Iver, Johan, John, Tom, Arne, Leon, Irene, Jill, Karina,
Annette F.

DAGSORDEN

1) Valg af dirigent og
referent

2) Bestyrelsens beretning for det forløbne år

3) Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse

4) Forelæggelse af budget til godkendelse (herunder
kontingentfastsættelse)

5) Indkomne forslag

6) Valg af bestyrelse

7) Valg af revisor og bestyrelsessuppleant

 

Ad. 2: Bestyrelsens beretning vedtaget med få kommentarer. (Se evt. den
fremsendte)

Ad. 3: Leon fremlagde, at vi i runde tal årligt bruger 5-6.000 kr. på
bolde og 2.000 kr. halvårligt på baneleje (kr. 10,- pr. bane i timen). Betaling
af baneleje blev forsinket ligesom skabsleje. Vi har betalt domæne
(websiterettigheder) fem år forud. Men ikke af server, som ”er Danmarks
billigste”. Regnskab énstemmigt vedtaget.

Ad. 4: Som følge af ovennævnte efterbetalinger m.m. kan vi ikke forvente
helt det samme personlige tilskud til sociale arrangementer i det kommende år.
Men økonomien er god, og det bliver måske lidt mere end budgetteret. Budget
revideret af Jesper og énstemmigt vedtaget.

Ad. 5: Der var ingen indsendte forslag. Men Jills forslag om at lave en
spilleturnus på 4×30 min. i stedet for 3×40 min. for at få et større mix og
’tempo’, blev vedtaget. Dog i første omgang som et forsøg frem til
sommerperioden. Det besluttedes også, at det var hensigtsmæssigt at lave
opvarmning ved brug af alle fire baner, uanset fremmøde.

Ad. 6: Karina og Arne var på valg for en ny to-årig periode. Og de var
med på genvalg. Bestyrelsen konstituerer sig selv snarest.

Ad. 7: Jesper og Thomas blev med akklamation genvalgt som henholdsvis
revisor og bestyrelsessuppleant for en ét-årig periode.

Ad. 8: Vi kan stadig bruge nye folk, og der var enighed om at tage godt
imod ’kandidater’ og udvise empati ved at byde dem velkommen, prøve dem – og
give feedback til bestyrelsen (og andre medlemmer) om, hvordan/om de passer
ind. Arne gav Leon en undskyldning til Leon for at have påtalt et fint
hvervningsinitiativ fra hans side.

Der nedsattes et åbent (!) sommerfest-udvalg. Jill, Karina og Leon har
straks tilmeldt sig. Der kom forskellige meldinger om dato. Udvalget vil nu
sammen med bestyrelsen fastsætte datoen.

Bestyrelsen vil pludre med BMK84 om afholdelse af den traditionelle
årlige holdmatch.

Svanemøllehallen holder har lukket under EU-valgafstemningen fra. 3.-12.
juni. Og sommerferielukket 1. juli – 11. august (Vi søger da spilletid i
Ryparken sædvanlig dag og tid).

 

 

 Referat af ordinær generalforsamling
i Ram & Hop i Svanemøllehallen 15.4.2023

Til stede: Anette A, Annette J.,
Arne, Claus, Iver T., Jesper E., Johan, John J., Leon, Pernille, Thomas

 

DAGSORDEN:

1) Valg af dirigent og referent

2) Bestyrelsens beretning for det forløbne år

3) Forelæggelse af det reviderede årsregnskab til
godkendelse

4) Forelæggelse af budget til godkendelse

5) Indkomne forslag

6) Valg af bestyrelse

7) Valg af bestyrelses suppleant og revisor

8) Eventuelt

 

Ad. 1:          Formanden
bød velkommen og konstaterede af mødet var lovligt indkaldt. Annette J.

blev valgt
som dirigent og Arne som referent.

 

Ad. 2:          Bestyrelsens
beretning blev, med revisor-Jespers billigelse, godkendt uden de store sværdslag.
Vi har siden den blev skrevet fået et nyt medlem yderligere, Emil, én på vej,
Jørgen, og én, Trine som en mulighed. Vi har løbende påtalt manglende
åbningstid af cafeen og fejlinfo om denne m.m. overfor halinspektører og
skiftende vagter i cafeen. Og også problemet med rullende tennisbolde under de
nye separations-net. 

Ad. 3 og 4:  Årsregnskabet blev vedtaget med akklamation uden heftige
bemærkninger. Det samme gjorde budgettet. Leon har taget højde for at udgiften
til baner bliver højere i 2023, fordi vi nu ikke får covid-19 rabat.
Pengekassen har det fint, så der er p.t. ikke behov for forhøjelse af
halvårskontingentet på kr. 300,- pr. snude.

Ad. 5:          Leons
forslag om at få en regulær tavle (med magnetiske navnebrikker eller et andet
system) til brug for fordeling af folket i vores spilleturnus blev vedtaget.
Leon køber.

Ad. 6 og 7:  John, Leon og Annette J. accepterede genvalg/valg for en toårig
periode til bestyrelsen. Og går så ind sammen med Arne og Karina. Thomas
valgtes som ny suppleant. Og Jesper fortsætter som revisor. Alle sammen med
akklamation.

Ad. 8:          Sommerfest:
Karina og Leon er igen på
J
med et forslag til sommerfest, som ifølge Leon kan forventes at byde på både
bordtennis, petanque og bowling inden spisning, og med et forventet tilskud pr.
person på kr. 200,-

Tak for et kort og godt møde uden
spektakler!

Ref.:
Arne, 17.4.2023.

 

Annette J er indtrådt som fuldgyldigt bestyrelsesmedlem i stedet for Jill som er stoppet i Ram & Hop d. 3/7-2022.

Referat af ordinær generalforsamling i Ramoghop lørdag den 28. maj, 2022 hos Ellys

Til stede: Annette A., Jesper E., Jesper M., John, Karina, Leon og Arne

Dagsorden:

1) Valg af dirigent og referent

2) Bestyrelsens beretning for det forløbne år

3) Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse.

4) Forelæggelse af budget til godkendelse (herunder kontingentfastsættelse)

5) Indkomne forslag.

6) Valg af bestyrelse.

7) Valg af revisor og bestyrelsessuppleant.

8) Eventuelt.

Ad. 1) John dirigent, Arne referent

Ad. 2) Arne fremlagde p.v.a. bestyrelsen årsberetningen mundtligt:

Vi er i dag næsten uændret 20 medlemmer. To kandidater, som kom via avisannoncer, har

vi høfligt sagt farvel til, da de var utrænede og deres niveau for lavt. En nyere interesseret kvinde, som angiveligt har mange års erfaring, har udskudt sin ankomst til efteråret p.g.a. skade. Nye veje til rekruttering skal afsøges af vores forening. Avisannoncering er blevet ca. dobbelt så dyrt.

Leon har sørget for, at vi har fået et nyt webhotel til under en fjerdel af prisen (22 kr. mdl.). Hjemmesiden er blevet smukt opdateret med samme domænenavn: www.ramoghop.dk Og med muligheder for at tilkoble det søgninger på f.eks. ’badminton Østerbro’.

Vi har fået banerne 10-13 (håndboldbanen) tilbage lørdage fra kl. 14-16. Fra august måned og to år frem. Med bedre underlag og håbet om, at flere medlemmer end hidtil møder op og slår til den. Vennerne i BMK84 har allerede søgt om fri spilletid i Ryparken i sommer, hvor SMH har lukket. Men Ryparken skal renoveres, og Kultur- og Fritidsudvalget (KKKFU) vil undersøge, om de kan få plads i Idrætshuset (v. Østerbro Stadion).Vi holder kontakt med BMK84 og søger i givet fald to baner lørdage fra kl. 14-16. (Det drejer sig om juli og formentlig en uge ind i august, nærmere info herom vil følge).

KKKFU/Østerbro har oprettet et brugerpanel for alle foreninger og klubber i SMH. Jeg og Poul Torp har deltaget i et par møder. Vores bidrag til ønsket om mere socialt liv i- og omkring SMH (og fuld brug af dens faciliteter) har primært været, at de – i stedet for (hidtil forgæves) at udlicitere reception/nyt(!)køkken – ansætter en person dér, så man kan komme lige ind fra gaden og blive serviceret, både med leje af bane- og spilleredskaber, bolde og afterparty med lidt godt til hals og gane. Det har de taget ’ad notam’, men udlicitering er øjensynligt uomgængelig kommunalpolitik.

På baggrund af en kommunal bevilling på ca. 1 mill. kr. til forbedring af idrætsfaciliteter i SMH har vi, der deltog på møderne (5-6 foreningsrepræsentanter) foreslået bedre lysforhold, etablering af træunderlag på alle baner og sortfarvning af de store net, som adskiller sektionerne. Det var man indstillet på. Siden fik vi med kort deadline fremsendt et flere siders enterprise-skema til udfyldning (med arbejdstider, tidsforbrug, håndværkere, priser osv.) til brug for et udbudsrunde). Poul og jeg sendte et venligt svar om, at dette var en kommunal opgave, som vi ikke kunne vi ikke påtage os ….

Vores vigtigste sociale arrangement var den kombinerede bowling- og (jule)frokosttur, som Karina, Vejle-Jesper og Jill havde arrangeret. God stemning hele vejen rundt i København og omegn.

Beretningen godkendt af GF

Ad. 3) Der var flg. bemærkninger til årsregnskabet: Der er endnu ikke kommet kommunalt krav på den ret symbolske betaling for foreningens brug af baner fra kl 13-15 om lørdagen i 2021. Kan skyldes corona-perioden eller forskudt kalenderår. Betaling for bowlingbaner under vores sociale arrangement var ikke bogført, og må formodes betalt af Leon personligt. Vil blive påført ved fremsendelse af tilrettet regnskab snarest. Revisor Jesper E. var til stede og har revideret og godkendt regnskabet med disse tilføjelser, ligesom det blev godkendt af GF.

Ad. 4) Det omdelte budget balancerer med forventede indtægter og udgifter. En mindre post til honorering af hjælp til genopretning af hjemmesiden blev bifaldet af forsamlingen. Og budgettet som helhed blev godkendt af GF.

Ad. 5) Der var ikke indkommet skriftlige forslag, men Annette A. foreslog, at vi etablerede et mere formaliseret samarbejde med BMK84, så banerne kunne fyldes bedre op og flere med- og modspillere inddrages. P.t. er BMK84 godt besat med spillere, så muligheden for til efteråret at komme før kl 14 og indgå i BMK84s spillertrup er nok ikke så stor. Men udveksling, som også hidtil har fundet sted i et vist omfang, var alle enige om skulle udbygges. Flere BMK84ere har også været villige til at spille efter deres egen normerede spilletid var udløbet.

Ad. 6) Arne og Karina blev udpeget som de to, der i lige årstal er på valg. De genopstillede og blev valgt uden modkandidater og udgør bestyrelsen sammen med Leon, John og Jill (sidstnævnte havde meddelt, at hun stillede sit mandat til rådighed og forsamlingen syntes, hun skulle fortsætte J).

Ad. 7) Jesper E. blev genvalgt som revisor og Annette J. som bestyrelsessuppleant.

Ad. 8) Mødet hævet i god ro og orden.

—————————–

Referat af generalforsamling i Ramoghop lørdag den 31.10.20 i Svanemøllehallen

Til stede: Claus, Iver, Ann. J., Ann. A., Arne, Jesper, Dorte, Leon, John, Jill, og Karina (på medhør)

Dagsorden:

Valg af dir. og referent
beretning (mundtlig v. formanden)
Forelægg. af regnskab til godkendelse
Forelægg. af budget til godkendelse
Indkomne forslag
Valg af bestyrelse
Valg af bestyr.suppl. og revisor
Evt.
Ad. 1: Annette Jorst dirigent. Arne referent.

Ad. 2: GF indkaldt med korrekte varsler og papirer. Covid19 har betydet udskydelse af GF. Siden sidste ordinære GF er Johnny, Lars, Henrik, Mette, Danielle og Therese gået fra. Tilkommet er René, Chr. B., Jill og Frank. Vi er i dag 18 betalende medlemmer, mens Frank er skadet. Stemningen i vores lille forening er god!

Vi har i perioden, efter energisk klage, fået 4 baner á én time tilbage efter at de 2 timer/4 baner blev taget fra os pga. manglende børneattest. Covid19 betyder, at et par tidligere GF-beslutninger er stillet i bero, bl.a. en mere aktiv medlems-annoncering, tilknytning af træner og afholdelse af sociale arr. på det seneste.

Ad 3 og 4: Årsregnskab og budget er lidt covid19-specielt, fordi budgettet for 2020 gælder for et år, som næsten er udløbet. Økonomien er dog sund. Kassebeholdningen pr. 31.12.19 var godt 9.000 kr. og noget lignende gælder i dag.

Den budgetterede baneleje i 2020 på kr. 3.700 er i overkanten af, hvad vi faktisk har betalt (lejlighedsvist for ekstrabaner til fuld pris fra kl 14-15). Til gengæld forventes efterregulering af gebyr på kr. 10,- pr. bane pr. time for de fire baner vi har fra kl 13-14 efter folkeoplysningsloven. Muligvis kan vi også forvente betaling af halvdelen af det gebyr, som naboklubben BMK 84 skal betale for sommerspil i Ryparken, og som vi har koblet os på. Udgifter til julefrokost falder også bort i år pga. covid19. (se også pkt. 8)

Såvel årsregnskab og budget er bekræftet godkendt af vores ansvarsfulde konstituerede revisor, Henrik. Tak til ham. Årsregnskab og budget blev énstemmigt vedtaget.

Ad 5: Bestyrelsens forslag om for sæsonerne 2021-23 at ansøge om 4 baner i to timer i Svanemøllehallen el. Ryparken stilles i bero, selv om der på GF var tilslutning til forslaget. Kommunen har nemlig besluttet at forlænge den nuværende banetildeling i ét år frem til sommeren 2022. Der kan muligvis – ikke sandsynligvis – søges om supplerende resttider i dette tidsrum. Vi skal bekræfte, at vi ønsker denne forlængelse, når vi har fået mail herom primo november. Vi kan ikke søge om nye tider. Det er go on eller go off. Det er uvist, hvornår vi skal søge for 2022-23/24

Ad 6-7: Da Lars er udtrådt og Dorte ikke ønsker at fortsætte, vælges mindst to nye bestyrelsesmedlemmer. Karina er konstitueret bestyrelsesmedlem, så der skal også vælges en suppleant. Arne og Leon er på valg og indvilger i at genopstille. Karina opstiller gerne til bestyrelsen. Flere nye havde meldt sig. Jill, John, Karina, Leon og Arne valgtes til bestyrelsen. Annette Jorst valgtes som suppleant. Jesper valgtes som revisor.

Bestyrelsen konstituerer sig selv på et snarligt møde. Og aftaler også, hvordan det forskudte skift i de to-årige valgperioder fordeles.

Ad 8: Under dette punkt diskuteredes især det udbredte ønske om socialt samvær udenfor banen, herunder muligheden for julefrokost. Reglerne for forsamling – både privat og offentligt – er ikke særligt klare, fordi der tilsyneladende også er forskellig praksis fra sted til sted. Evt. sammenkomster er naturligvis mulige på privat initiativ. I givet fald med egenbetaling. Håb om fælles fejring af 25-års jubilæum i 2021.

4.11.20 /al

———————————————————————————————————————————

Ekstraordinær generalforsamling, lørdag den 7. september 2019 kl. 14 i Svanemøllehallen, beslutningsreferat

Tilstede var: Arne, Leon, Karina, Daniella, Therese, Annette J, Annette F, Mette, Kristian, Claus, Jesper, Mette, Peter H, Johnny, Dorte

Afbud: Anette A, Henrik, Iver, Peter F, Helle

Dagsorden

Valg af dirigent og referent
Hvad er der sket i sagen om banetildeling? Status v/Arne og Leon
Hvad gør vi nu? Hvilke muligheder har vi?
Indkomne forslag
Fastsættelse af kontingent
Evt.
Ad 1:

Leon blev valgt som dirigent og Dorte som referent.

Ad 2:

Arne og Leon redegjorde kort for situationen: pga manglende børneattest var R&H ikke inviteret til at søge baner. For ca. 2 mdr siden blev vi genoprettet som folkeoplysende forening og har søgt adskillige “resttider” i portalen. Fået afslag pga. tider/steder øremærket til stævner eller at tiderne ved en fejl kunne søges. Som privatperson kan man dog godt leje baner på de pågældende tider. Forklaring er, at hallerne selv skal have mulighed for at tjene penge, derfor er der ikke så mange baner til foreninger.

Ad 3:

Forskellige løsningsforslag blev diskuteret og følgende blev besluttet:

Vi fortsætter som hidtil med start kl. 12, indtil adgangskode bliver nødvendig for at komme ind. Fra det tidspunkt lejer vi 3 baner i en time i 6 uger og fortsætter sådan, hvis det ikke giver problemer. Hvis der opstår problemer, skal vi hurtigt overgå til at leje 3 baner i 2 timer.

Når baneleje bliver nødvendig, starter vi med at bruge af klubbens kassebeholdning.

Ad 4:

Ændringsforslag til vedtægterne fra Arne og Leon:

Vi foreslår at § 1 fremover ser sådan ud:

1 Navn, hjemsted og formål
Foreningens navn er “Ram & Hop”.
Dens hjemsted er København
Ændringsforslaget blev vedtaget. Det tilstræbes dog, at klubben fortsætter med at spille i Svanemøllehallen.

Ændringsforslag til vedtægterne fra Arne og Leon:

2 Formål
Foreningens formål er at fremme det sportslige og sociale samvær omkring badmintonspillet indenfor og udenfor badmintonbanen.

Foreningen søger at udbrede kendskabet til badminton på Østerbro og omegn og udvide kredsen af medlemmer gennem vennekontakt, bekendtskaber, opslag og annoncering på nettet og i lokale aviser. Det tilstræbes kontinuerligt at optage nye medlemmer.

Ændringsforslag: “Østerbro og omegn” ændres til “København”

Ændringsforslaget blev vedtaget.

Ændringsforslag til vedtægterne fra Johnny:

Kontingentbetalende medlemmer skal ved skifte af spillested væk fra Svanemøllehallen i en overgangsperiode på 14 dage have mulighed for at udgå af foreningen og samtidig få 2/3 af seneste betalte kontingent tilbage som kompensation.

Bestyrelsen accepterede dette, men det bliver ikke ændret i vedtægterne.

Ændringsforslag til vedtægterne fra Mette:

Forslag 1 – 3 ang. tider for indkaldelse og udsendelse

Det blev vedtaget, at følgende tider skal stå i vedtægterne:

Ordinær generalforsamling:

Dagsorden udsendes 3 uger før

Forslag skal være bestyrelsen i hænde 2 uger før
Indkomne forslag udsendes 1 uge før

Ekstraordinær generalforsamling:

Dagsorden udsendes 2 uger før

Forslag skal være bestyrelsen i hænde 1 uge før

Indkomne forslag udsendes 3 dage før

Forslag 4 ang. sted

Forslaget om neutralt sted for afholdelse af møde blev ikke vedtaget.

Forslag 5

Bortfaldet

Ad 5:
Der blev ikke truffet en beslutning. Der indkaldes til nyt møde, når det bliver aktuelt.

Ad 6:
Der var ikke noget under evt.

————————————————————————————————————————-

Referat af ordinær generalforsamling i Ram & Hop lørdag den 27. april, 2019 kl. 13.30 i Svanemøllehallen

Til stede: Annette J, Arne, Claus, Daniella, Dorte, Helle, Henrik, Iver, Karina, Lars, Leon, Mette, Peter Fitz., Therese,

Afbud: Jesper, Johnny, Kristian, Peter H.

DAGSORDEN

Valg af dirigent og referent
Bestyrelsens beretning for det forløbne år
Forelæggelse af det reviderede regnskab til godkendelse
Forelæggelse af budget til godkendelse (herunder kontingent fastsættelse)
Indkomne forslag
Valg af bestyrelse
Valg af revisor og bestyrelsessuppleant
Eventuelt
Ad 1: Helle valgt som dirigent og Arne som referent.

Ad 2:Arnes beretningomhandlede den positive udvikling med nu 20 medlemmer mod før 12 (10 af hvert køn) og med mange yngre folk incl. nye emner til bestyrelsen. I den senere tid har været godt fremmøde. Spilleplanerne er strammet op (3×40 min.) efter princippet ”alle spiller med/mod alle” i løbet af en vis periode med hensyntagen så vidt muligt til de forskellige spillestyrker. Arne står for planerne, og i hans fravær Mette. Og i begges fravær en frivillig. En ”opinionsmåling” har vist, at 50% ønsker at bibeholde det nuværende spilletidspunkt, 25% ville gerne vende tilbage til kl 14-16 på de gamle baner. 25% er lige glade.

Bestyrelsen vurderer, at der stadig er plads til nye medlemmerog har besluttet at annoncere igen i eftersommeren. God stil at tage vel imod de nyankomne. Bestyrelsen i samråd med øvrige medlemmer kan beslutte (jf. vedtægter), at interesserede, der er i for dårlig form/ spiller ”havebadminton” omsorgsfuldt kan blive bedt om at finde mere passende spilleforaer.

Socialtrettes en stor tak til Dorte for endnu en fin sommerfest og til Helle for at lægge lokaler til julefesten. Der er også basis for- og lyst til andre sociale aktiviteter, så som besøget på Rosa McGee. Forslag og intern kommunikation via facebook m.v. er oplagt. Vores website www.ramoghop.dker nu under opdatering, ikke mindst til brug for nye, interesserede. Stor tak til Leon for hans indsats.

Ad 3.Leon fremlagde regnskabet for 2018. Cirka halvdelen af midlerne går til sociale formål og halvdelen til bolde. Der er en god ”bufferkapital”. Vi skal hele tiden se på besparelser, også i.f.t. den enkeltes udgifter (f.eks. billige ketchere i Polen!). Bestyrelsen skal desuden se på, om/ hvordan vi får et gratis webhotel og sparer domæneafgift. Regnskabet blev godkendt (med forbehold for, at revisor Henrik skal have lejlighed til at tjekke bilagene igen).

Ad 4. Få bemærkninger til budgettet for 2019, som er opjusteret en smule i forventning om hyring af træner, øgede kontingentindtægter p.g.a. flere medlemmer og større boldforbrug (som muligvis modvirkes af vores indkøbte fugtighedsbeholdere). Budgettet vedtaget.

Ad 5. Et forslag fra Mette om nedsættelse af kontingentetfra kr. 300,- til kr. 250,- trak hun selv tilbage bl.a. i forventning om opsparing til en kommende jubilæumsfest. Almindelig enighed om, at det nuværende niveau er yderst rimeligt.

Næste år har R&H spillet på banerne i SVH i 20 år, men det egentlige 25 års jubilæum for foreningener først i 2021. Der var enighed om en fejring af 25-året. Og om, at bestyrelsen i samråd med festudvalget skal drøfte hvor og hvordan – og om vi også skal lave en festmarkering af 20-året for banerne.

Dortes forslag om at prøve en trænertil at indøve slag- og placeringsteknikker efter de behov, vi måtte have blev godt modtaget. Vi har Joakims tlf.nr. og Arne kender et muligt emne. Det vedtoges på foreningens regning – og her er Leons budgetbeløb ikke helt urealistisk – at prøve en enkelt gang. Bestyrelsen i samråd med medlemmerne vil hermed beslutte, om vi skal fortsætte – evt. med egenbetaling for de, der vil og får noget ud af det.

Mettes forslag om at spare tid med at finde datoer hvert år ved at beslutte en fast årlig dagfor GF blev vedtaget. Bestyrelsen træffer beslutning om dagen.

Bestyrelsens forslag om at vores facebook-adresse kun skal være åben for R&H medlemmerblev vedtaget. Det betyder også, at enkelte nuværende facebook-medlemmer, herunder en administrator, skal ud. Leon vil gerne stå som administrator og sørger for effektuering af beslutningen i samarbejde med Johnny, som p.t. også står som administrator. Nye medlemmer kan fortsat rekrutteres via personlige forbindelser, egne og andre facebooks, annoncer – gerne med henvisninger til vores website og kontaktperson.

Ad 6. Arne og Leon er ikke på valg. Dorte, Helle og Henrik er på valg. De to sidstnævnte ønsker at fratræde. Genvalgtblev Dorte og nyvalgteblev Danielle og Lars.

Ad 7. Henrik genvalgtes med applaus somrevisor. Karina valgtes til bestyrelsessuppleant.

Ad 8. Der var bredt flertal for at afholde den årlige sommerfest, og at det er op til de nuværende medlemmer af fest udvalget (Mette og Leon) at afgøre hvornår, dvs. en dag hvor de begge kan. Det bliver så lørdag den 31. august. Blandt de muliger, der drøftedes var en tur i Fælledparken med petanque, diverse spil og lege, efterfulgt af spisning i de lokaler Iver har adgang til.

Leon foreslog, at bestyrelsen henvender sig til SVH for at få forbedret belysningenaf vores baner. Alle var for.

Arne noterer sig, at der p.t. (når dette skrives) er otte herrer og fire-seks damer tilmeldt holdkampenmed BMK84 lørdag den 11. maj kl. 12.

Svanemøllehallen ((SVH) har ændret åbningstider. Sidste ordinære spilledag i (SVH) før sommerlukning er lørdag den 29.juniog første ordinære spilledag efter sommerlukningen er lørdag den 17. august. På de fire lørdage i juli og de to første lørdage i august har vi i samarbejde med BMK84 adgang til baner i Ryparken.

Konstituerende møde i den nye bestyrelseafholdes lørdag den 11. maj kl. 11 i SVH.

29/4/2019/Arne